onsdag 12 juni 2013

Mammografi Del 5

Vet inte om jag skrev i förra inlägget, att oavsett provsvar så ville mammografin remittera mig till Bröstmottagningen för att avgöra om; knölen skulle vara kvar, eventuellt tätare kontroller och så vidare. Det var även den avdelningen som skulle rapportera mina provsvar, men eftersom de hade ganska lång väntetid fick jag förhandlat till mig att läkaren på mammografin skulle ringa mig på måndag, den 17e juni....

Idag fick jag brev från Bröstmottagningen/Onkologkliniken.... Jag har fått tid hos överläkare JLS, på måndag kl 09:30. Vet inte hur jag ska tolka detta!!! Har två scenarion....

ETT/ På remissen kan mammografin skrivit att det "brådskade" och att jag lyckats få en återbudstid som råkar sammanfalla med den dagen som jag skulle få provsvaren via telefon......

TVÅ/ Mammografin har fått provsvaren och de var inte bra, vill inte lämna detta till mig via telefon och ringer Bröstmottagningen i "panik" som lyckas vaska fram en tid åt mig på måndag!

Det enda som känns positivt i detta, är att brevet är daterat den 11e och då hade det bara gått 2 veckor sedan provtagningen, och provsvaren skulle dröja 3-4 veckor.

Jag tycker att jag har lyckats behålla mig så positiv det går genom allt som hänt, genom sorg, genom väntan på besked.... Lyckats tänka positivt, behållit mig själv i nuet, inte spekulerat med massa "om" i framtiden, men nu vet jag inte om jag orkar längre. Känner mig totalt dränerad på all styrka och "optimism" som jag lyckats uppbåda, vill bara skrika rätt ut; DET RÄCKER NUUUUUUUU!!!!!!!

...dagens fråga, ska en blogg som började som en sorgebearbetning vid en stor förlust övergå till en
blogg om cancer och kampen emot denna med två små barn i bilden, som då riskerar att bli HELT föräldralösa...

                                                           FUCK CANCER!!!

 

4 kommentarer:

  1. Halkade in på din blogg för några veckor sedan och fastnade. Troligen för att våra barn är i samma ålder. Kan inte ens i min vildaste fantasi sätta mig in i vad du har gått och går igenom. Håller tummarna för dig och ett positivt besked den 17:e. Styrkekramar från Malin i Östersund

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig ska du veta. Jag vet faktiskt inte hur jag hittade din blogg men jag "fastnade" direkt. Eg letade jag efter bloggar om cervixcancer som jag drabbats av. Min onkolog sa till mig att INTE läsa bloggar om cancer men faktum är att jag blev hjälpt av att läsa just sådana..Man bearbetar saker olika. Nu är min cancer borta men jag lever ändå med en ständig oro att monstret ska dyka upp igen någonstans i kroppen.
    Det är konstigt att en människa jag aldrig träffat berör mig så men det gör du. Jag hoppas, hoppas att proverna visar att allt är ok med dig!! Skulle de vara negativa så kom ihåg att de allra flesta blir friska!
    Någon skrev "I wish cancer gets cancer and dies!" Det önskar jag med.
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har goda nyheter. Har tittat in några gånger idag. Tror du bara har fullt upp med barnen . Hoppas, hoppas att allt är bra!

    SvaraRadera
  4. Tack för era inlägg och för att ni tänker på mig!!!! Har fått positiva besked idag och har (äntligen) uppdaterat bloggen! :)
    Kram!!!!

    SvaraRadera