måndag 17 juni 2013

Mammografi Del 6

Idag har jag varit på Onkologen och det har tittats, klämts, jämförts och tryckts. Diagnosen är sammanväxt av bindväv. Proverna visar INGA spår eller tecken på cancer!!!! 

Det känns som att jag fått livet i present!!! Fastän jag så nyligen blivit brutalt medveten om hur skört livet är, blev det ytterligare lite tydligare nu när det gällde mig, och dessutom mig som ensamförälder. Jag ska verkligen försöka göra allt jag kan för att förvalta den gåva som livet är, ta vara på livet, inte låta mina fördomar om hur jag tror att andra tycker att jag ska vara och leva styra mig - och är det inte fördomar, utan andra verkligen har en åsikt om hur jag ska agera, så får det vara deras problem! Nu ska jag leva livet på det sätt som jag tror blir bäst för mig och mina barn! Kanske inte blir några revolutionerande förändringar idag, men kanske tillräckligt för att folk ska börja reagera. Inte i morgon kanske, och inte heller på onsdag, men på torsdag kanske, eller kanske på självaste midsommarafton -who knows!?

Även idag fick jag ett givande samtal med överläkaren jag träffade. Vi talade lite om förändringen av mina bröst, och det stod i min journal att jag gått ner 10 kg nyligen. Jag frågade henne om det stod varför, det gjorde det inte, men så tittade hon på mig och sa; du har haft sorg.... Då visade det sig att hon vid 44 års ålder förlorat sin man i sjukdom på sex månader från diagnosen ställts, hon hade då haft två barn runt 10 årsåldern. Vi pratade lite runt det och saker hon berättade gav mig kvitto på att jag ÄR på rätt stig, att jag inte ska tänka så mycket på hur saker "borde vara" och hur man "borde tänka", har man inte gått i mina skor har man inte rätt att dömma mig, punkt slut!!!

Ett varm tack till alla som tänkt på mig och bett för mig under den ovissa väntan på provsvar!!! Jag hoppas att ni som hittat min blogg genom att söka på cancer osv kommer fortsätta läsa min blogg, även om jag hoppas att den aldrig mer kommer handla om knölar, cancer eller andra tråkigheter! 

Kram till er alla!!!

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar lättnad!

    SvaraRadera
  2. Jag ryser när jag läser dina ord! Livet är inte lätt men ditt liv är ditt och du bestämmer hur du vill leva det!! Har andra bekymmer om det så är det deras problem. Du och dina barn har gått igenom något så tufft och jobbigt och precis ingen som inte är du kan veta hur du har/haft det! Önskar er många ljusa år då du och dina barn lever precis som ni vill utifrån de förutsättningar som är nu!! / Styrka Mariab

    SvaraRadera
  3. Så glad för din och barnens skull. Hoppas ni får en fin sommar.

    Kram annicap

    SvaraRadera
  4. Åh så skönt att det inte var något allvarligt! Nu kan du åtminstone lägga det bakom dig och se fram emot en ljus framtid tillsammans med dina barn.
    Ha en riktigt skön sommar nu!
    Kram från Lotta i Västerås

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att läsa att det inte var cancer. Jag har tänkt på dig av och till och hoppats på det bästa. Kram från Laila

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina kommentarer!!
    Önskar Er en fin sommar!
    Kram!

    SvaraRadera