torsdag 21 mars 2013

Hurtbröd & Lingonsylt

Gör lite tappra försök att ta hand om mig själv emellanåt, försöker hitta saker som stärker både kropp och själ, idag har jag lyckats med båda. Började dagen på badhuset med min fina vän S. För min del blev det 900m, inte så mycket för den simkunnige kanske, men har man inte tekniken, eller flåset så får man ändå vara nöjd! :)

På eftermiddagen slängde jag ihop en hurtlimpa, i och för sig "bara" en enkel fillimpa, men det där med att ta små steg, ha låga förväntningar på tillvaron och försöka se en ljusglimt i det lilla, det gäller för mig.

Medan jag fixade middag (köttfärslimpa fylld med mozzarella, skinka & oliver samt ugnsbakade sojabönor) kokade jag sylt på de sista lingonen som tog plats i frysen.

I kväll har jag haft lite goa vänner på kvällsfika och fått "glömma bort" vardagen en stund.

Sitter nu i stora rummet, bara värmeljus som ljuskälla, och det är tyst.... Den där tystnaden kan verkligen skära i öronen ibland, men i kväll är den helt ok.

Vill egentligen svara på lite mail och plockat lite i köket, men nu ropar sängen på mig, man får passa på att lägga sig ner när man tror att John Blund är på intåg.... Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar