torsdag 29 augusti 2013

Semester - tid för återhämtning?

På rubrikens fråga svarar jag; NEJ! ABSOLUT INTE! NOOOOO WAY!  INTE EN CHANS!

Som ensamförälder har jag haft ansvar för barnen 24/7 i nio veckor, det är 63 dagar, eller 1.512 timmar, eller 90.720 minuter..... Jag som tidigare kunde räkna timmarna som var kvar tills H skulle komma hem från jobbet och avlasta har nu fått räkna ner timmarna tills dagis öppnar för barnen igen, vilket för övrigt nu är 15 timmar, tjoooohoooo!!!!

Missförstå mig nu inte, jag ÄLSKAR mina barn ÖVER ALLT ANNAT, jag VILL umgås med dem jämt, men jag orkar inte göra det med full närvaro, full av energi, full av nya upptåg som roar understimulerade barn, full av bus när det regnar för tredje dagen när vi är i stugan vi hyrt, definitivt inte full av tålamod när barnen för femtioelfte gången ryker ihop om absolut INGENTING.... Känner ganska starkt nu att jag är i behov av egen tid för återhämtning, jag känner att jag är tröttare nu än innan semestern....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar