tisdag 16 april 2013

Krångla inte till det!!!

En av de första saker en nybliven ensamförälder BÖR lära sig, är att inte krångla till det!!! Det gäller på alla plan, men det jag syftar på i dag, är vardagen, det praktiska. Allt behöver inte vara tipptopp hela tiden, det går att sova i omanglade lakan, man behöver inte byta gardiner 5-6 gånger om året, man får stå ut med att inte orka göra det "lilla extra". Så nu vet jag det... eller...

Idag har jag tagit paus från uppsatsskrivandet, vilket passar bra, för i eftermiddag ska köket rivas! Kyl och frys ut, golv ut och vägg mellan kök och vardagsrum bort! Kommer säkert återkomma till renoveringen i ett eget blogginlägg, då den är förknippad med ganska många olika känslor, men nu fokuserar vi på frysen.

Stående hel frys, från 2002-2004 någon gång, tillverkare av is i STORA mått!!! Så redan innan olyckan, var det bestämt att skiten skulle UT! Nu hann det inte bli så, men nu är det då äntligen dags. Så idag har jag klämt in den frysta maten i en halvfrys i källaren, lite hos grannen och resten i soptunnan.... vet, inte helt ok, men en annan sak som vår frys gärna roade sig med att producera var frysskadad mat.

Frysen blev då tom och stängdes av för en timme sedan, för alltid, nu ska den till sortergården. Började plocka ut lådorna ur frysen för att underlätta avfrostningen, hm... de var ju inte HELT rena... Har ju vetat om frysbytet sedan julas (har fått kyl & frys i julklapp), vilket snart är fyra månader sedan och det var väl inte helt nystädat i julas heller, så det låg ju en och annan smula, ärta mm som ramlat ur diverse påsar. Och så flög något i mig... De där lådorna kan jag ju inte låta någon annan se (får hjälp med borttranssporten), dom måste ju sköljas ur! Så in i duschen med lådorna, skölja skölja, droppa droppa hela vägen mellan badrum och ytterdörr och så ut med eländet....

Ja, vad resulterade detta nu i då, förutom att det tog extra tid i anspråk helt i onödan då det inte är troligt att killarna som kommer i kväll ens öppnat frysen, samt ett blött hallgolv. Jo, hela duschen är full med fryst dill!!! Skitkul!! Och av någon outgrundlig anledning, så vill den inte lämna duschkabinen, utan sitter fast i skarvar, duschmatta, leksaker och duschtvålar! Ja men vad kul då!! I och för sig hade jag ändå tänkt att städa badrummet idag, men nu MÅSTE jag gå från tanke till handling, fast jag tror jag skiter i det just nu, jag drar på mig löparskorna och ger mig ut på en löprunda i stället, det låter SÅ mycket roligare!!!!


  • Vänner, bloggläsare - kom alltid ihåg en sak när det gäller mig; lev som jag lär, inte som jag lever!! :)

1 kommentar:

  1. Måste lite småle mitt i allt elände. Vi har ett stående skämt bland vännerna efter en kräftskiva då min kompis bad om lite dill då....( dildo) Så nu har du också dilldå i duschen.:) Kämpa på , Kram

    SvaraRadera