torsdag 16 maj 2013

Mammografi, del 2

Det kom ett brev med avsändare "medicinsk diagnostik", visste vad brevet innehöll, kände på mig vilket besked jag skulle få, men ändå så blev jag lätt illa mående och kände hur marken snurrade under mina fötter när jag läste;

"Du har nyligen genomgått en röntgenundersökning av dina bröst och erbjuds härmed en kompletterande undersökning.
Kompletteringen beror oftast på otillräckligt bildmaterial eller någon liten förändring som bör kontrolleras."

Första tanken, "men ska barnen behöva växa upp utan varken mamma eller pappa nu då???
Jag orkar inte med det här oxå, jag orkar inte ensam!!!"

Rullgardinen gick ner....

Någon timme senare pratade jag med en mycket nära vän som kunde sätta lite perspektiv på saker och ting. "Du fick ingen tid för biopsi, de har inte hittat något specifikt som de tror de kan ta prov på, det är "bara" nya bilder" var ord som fick mej att känna mig lite lugnare, "jag finns här" värmde mitt hjärta!

Nu är det "bara" att vänta, på tisdag blir det nya bilder. Medan jag väntar rabblar jag mitt nya mantra;
JAG VÄLJER LIVET!!!

1 kommentar:

  1. Förstår din oro men ta inte ut något i förväg. Det gör dig bara ledsen och förstörd. Det blir nya bilder och thats it. Det ordnar sig nog, man får inte mera man kan bära och du har helt tillräckligt redan som det är. Tro på det!

    SvaraRadera