söndag 26 maj 2013

Mors dag

Idag är det inte bara ett halv år sedan H omkom helt oväntat, det är också mors dag... Eftersom fars dag är i november, har jag tidigare reflekterat över att både den dagen och H's årsdag kommer att ligga ganska nära varandra, men inte funderat på om mors dag kommer att bli påverkad, det blev den!

Den har blivit påverkad på det sättet, att vi inte har firat dagen alls... Det beror inte alls på något annat, än att det känns lite konstigt att jag ska hålla i mitt eget firande, be att barnen ritar teckningar åt mig, åka och köpa paket med barnen till mig själv osv.... Nu är ju barnen så små, så jag är (ganska) övertygad om att de inte kommer få några framtida men av att vi inte firade mors dag 2013, men jag känner nog att vi i framtiden får hitta en lösning på "problemet". Leja någon från skaran av släkt och vänner som får smida planer med barnen, kan ju vara ett alternativ.

Summa summarum, vi står inte inför några problem av större mått, men det kommer krävas lite vilja och planering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar