söndag 12 maj 2013

Små överraskningar...

Ligger i en säng som känns alldeles för stor och ensam, läser bloggar, kan inte sova.... Plötsligt hör jag små fotsteg, G är på väg ut i hallen. I vanliga fall brukar han komma direkt in till mig, där han får göra en u-sväng för att gå och kissa innan han landar i min säng. Hinner tänka, att sedan pappa lämnat oss, har han på egen begäran slutat med nattblöja, och "olyckorna" i hans egen säng är lätträknade, och i min säng, inte en enda. Så oerhört bra gjort av en liten 4,5 åring, mitt i den svåraste tiden i hans liv!!!
...mer hinner jag inte tänka, innan jag inser att han inte är påväg in till min säng, han stapplar in på toa, fäller upp locket, suckar halvsovandes, kissar och kommer sedan in i mitt sovrum, och slipper göra en u-sväng! Min lilla älskade kille, vad stor du blivit, så fort....

Brukar numera somna med musik lågt spelandes på Ipaden, men med G snusandes bredvid mig kanske det inte är så optimalt, även om jag inte tror att han skulle vakna....

....sträcker mig efter lurarna, kopplar in dem i Ipaden, Spotify, Spellista, Foo Fighters, On the Mend... en låt jag nästan gjort till mitt mantra, I'm on the mend.... Snart snusar jag nog lika rofyllt som sonen vid min sida.

One more day that I've survived
Another night alone
Pay no mind I'm doing fine
I'm breathing on my own

I'm here
And I'm on the mend
I'm here
And I'm on the mend my friend

 
 







2 kommentarer: