torsdag 2 maj 2013

Mammografi

Fick en (o)trevlig liten 40-årspresent av Landstinget, en påminnelse om min egen dödlighet, en kallelse till mammografi......

För mig är det självklart att ta chansen att kolla upp sig, på samma sätt som jag inte skulle drömma om att ignorera inbjudan till att ta ett cellprov, men shit vad jag har bävat inför detta! Då menar jag inte själva mammografin som sådan, utan resultatet....

Idag blev det också så tydligt att jag är ensam i allt, ensam med min oro... Saknar den där extra omtanken från något som tycker om mig extra mycket, älskar mig! Någon som engagerar sig i att komma ihåg att det var just idag det var dags, att det var just idag jag behövde en extra tanke, ett extra vänligt ord, omtanken....

Efteråt åkte jag förbi mitt jobb, behövde få slappna av och skratta lite med fina H. Sedan åkte jag runt bland några affärer, tröstshoppade till barnen i min ensamhet, blev ett sött litet picknickbord med tillhörande parasoll! Vad var mamma värd att unna sig... gravljus och en energibar... Glömde att jag borde äta lunch innan jag ska till psykologen kl 14....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar