söndag 20 oktober 2013

5-årskalas!

Dagen började med att födelsedagsbarnet vaknade före en lite morgon trött mamma och hans morgontrötta lillasyster. Men efter att han försiktigt väckt lilla S och kommit med "vinken" att skulle inte jag få paket i sängen idag?? så insåg jag att det var dags att gå upp ;)

Jag och lillasyster packade ihop paketen och sedan fick födelsedagsbarnet låtsas sova när vi kom och sjöng "ja må han leva". Båda barnen fick öppna paket i sängen (S fick några för husfridens skull) och sedan gick vi upp och åt frukost. Det blev scrambled eggs, macka och chokladmjölk på G's begäran.


G fick bland annat en riddarborg som han önskat sig lägen



Vid lunch var det dags för BARNKALAS. Totalt sjutton kids rockade loss i Allianskyrkans lokaler. Det blev paketöppning, Hamburgare & Pommes och tårta med Spindelmannen innan det blev dags för min "lektant" E att underhålla barnen i en timme vilket hon gjorde med bravur. Det blev hinderbana, måla med penna på långt skaft och andra lekar. Sedan tog vår inhyrda trollkarl J att ta emot applåder och jubel från en mycket engagerad och uppspelt publik! Det hela avrundades med att han delade ut ballongdjur/svärd/hattar mm samtidigt som vi körde en klassisk fiskdamm. Tror alla sjutton barn var nöjda med kalaset och somnade helt ovaggade nu i kväll ;)

G assisterar glatt Trollkarlen i ett, för oss åskådare, obegripligt trick!! 


Vår lilla familj har haft en superdag idag, och det TACKAR vi alla som bidraget till denna dag för, framför allt alla barn som kom på kalaset, föräldrar som hjälpte till, E och J!!!!

En dag som kunde blivit tung, blev fantastisk! Vi har haft med oss pappa H i våra hjärtan och visst har det emellanåt huggt till i mitt hjärta och jag har känt vemod över att han inte varit närvarande i person. Men jag är övertygad om att han kikat ner på oss och glatt sig över att vi fixat en riktigt bra födelsedag åt Gustav, trots allt...

Nu sover mina två älskade och underbara barn lugnt, tror jag ska ansluta mig till sängen strax, ska bara....

1 kommentar: