fredag 25 oktober 2013

You have a choice!

Började dagen med att vakna otroligt låg... Allt kändes meningslöst, mörkt och det fanns ingen glädje i något som jag gör eller har framför mig. Hela jag kändes tung, orkeslös, misslyckad och eländig.

Så råkade jag kika in på Facebook och det första jag ser är:



Inser, återigen, att livet är FULLT av val, och varje val leder till en konsekvens. Om jag bara sitter ner och tycker att livet är skit, är det också ett val, som får en konsekvens - att jag inte får något gjort, att jag antagligen inte blir gladare ju längre jag sitter där och att jag inte kommer vara något energiknippe när jag hämtar barnen vilket leder till att jag blir världens tråkigaste & gnälligaste mamma!

Alla val vi gör, är inte enkla, långt där ifrån. Jag har gjort val sista tiden som är tunga just nu, men som jag hoppas ger utdelning i framtiden, som man sår, skördar man, tänker jag.... Jag har även ett val framför mig som jag skjuter upp, skjuter upp och skjuter upp... Men sker ingen förändring måste jag snart ta tjuren vid hornen.

Nä, alla val är långt i från enkla, men idag valde jag att rycka upp mig, ställa mig upp och skaka av mig allt som tynger mig just nu. Jag satte lite fart, fokuserade och uträttade, och välmåendet ökade i takt med att jag fick saker gjorda.

Nu har barnens morfar kommit hit, ska stanna över natt. Ska bli skönt att slippa sitta ensam ännu en fredagskväll när barnen väl somnat.

Önskar er alla en trevlig helg!!
/M

4 kommentarer:

  1. Det är sannerligen inte alltid så lätt att göra de rätta valen. Att välja att rycka upp sig en dag som känns tung i ditt fall är starkt, men fullt förståeligt om du inte alltid orkar resonera så positivt som den dagen.

    Hoppas du har en så bra helg det bara går!
    Kramar om!
    //Bellan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är sannerligen inte lätt att göra vissa val, speciellt inte när de påverkar 3:e part.
      Sorgen är mer eller mindre närvarande, i vågor, hela tiden, och så kommer det nog alltid att vara, men vågorna kanske kommer att plana ut lite mer. Men det som har hänt oss, lämnar så många ringar på vattnet även i andra hänseenden... vilket också kan göra en dag tung.
      Kramar tillbaka!
      /M

      Radera