lördag 19 oktober 2013

Förberedelser


Förbereder inför morgondagen, slår in paket, gör godispåsar, fixar fiskspö & fiskdamm, packar, blåser ballonger...

I morgon är det min älskade G's födelsedag, min stora pojke blir 5 år!!! Så det blir firande på morgonen av mig och S & sedan blir det STORT barnkalas i tre timmar! Vi slår på stort med 18 barn, hamburgare & pommes, tårta med spindelmannen, "lektant", fiskdamm och trollkarl!!!

...men glädjen över att få förbereda har en skugga över sig, det sorgliga i att pappa Henrik inte kommer fira morgondagen med oss, inte i fysiskt tillstånd i alla fall. Det blir Gustavs första födelsedag utan sin pappa här på jorden. Båda barnen säger ganska ofta för tillfället att de vill att pappa ska komma tillbaka (det går lite i vågor hur mycket de uttrycker sin längtan efter sin pappa), och jag VET att Gustav kommer sakna sin pappa enormt i morgon, men än vanligt....

Mitt hjärta brister, igen, när jag tänker på det och jag torkar en tår.

Men parallellt med detta sorgearbete skapar vi oss en ny vardag, ett liv, vi ser framåt och vill ta vara på livet!

6 kommentarer:

  1. Stor kram och en önskan om en fin födelsedag <3
    Nina

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar dig - så stark mitt i sorgen! Du gör verkligen allt för dina barn!

    Kramar om <3
    //Bellan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bellan!
      Känns som jag inte gör mer än vad vilken förälder som helst skulle göra. Är dock glad att jag ORKAR göra så mycket som jag gör, har ju gått lite upp och ner med krafterna.

      Kram
      /M

      Radera
  3. grattis på 5årsdagen.jag tror H är med er blunda o lyssna så hör ni honom det är jag säker på.kram linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!
      Tror jag ska följa ditt råd, nu när tystnaden lägger sig, och verkligen lyssna innan jag somnar.
      Kram
      /M

      Radera