måndag 28 oktober 2013

En kväll med Foo's i rutan

Idag har jag varit på Vårsol med barnen. Det gick bra och det känns som att barnen gillar att vara där!

Sedan blev det att lämna kidsen på förskolan och åka och jobba fram till 16. Känns ok att jobba, men jag blir fortfarande väldigt trött, väldigt fort....

Väl hemma blev det LEGO-bygge på golvet, fick bänt bort lite golvlister och dörrfoder i hallen, målaren kommer i morgon, fixat kvällsmat, borstat tänder, läst saga och nattat barnen, stormsäkrat altanen.... Inte konstigt att man är trött när man ska vara mamma, pappa, yrkesarbetande, snickare och säkerhetsansvarig! :) Nu hoppas jag bara att inte studsmattan blåser iväg, för den har jag inte fått ner än...

Nu ska jag göra något jag inte gjort på läääääänge!!! Jag ska slå på TVn och sätta på en DVD!!! Unnade mig två filmer på CDON.com som anlände med posten idag, och hör och häpna, det blev INTE EN ENDA FILM till kidsen, bara till mig!!!!



Blev kanske en liten cliff-hanger här igår, men jag orkar faktiskt inte skriva mer idag än dessa rader. Kraften räckte inte längre än hit, så nu blir det TVn, jag och Foo's för hela slanten!!!

....blir totalt GALEN om strömmen skulle gå nu, när jag för en gång skull lägger mig på soffan!!!!!

Kram
/M

11 kommentarer:

  1. Då håller jag tummarna för att studsmattan och strömmen får vara ifred för Simones framfart och att du får en mysig filmkväll i soffan.
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina! Mattan står kvar, än i alla fall, och viktigast av allt, inget strömavbrott under min Foo's kväll!!! Nu ska jag dra täcket över huvudet, sova och samla kraft, vem vet, i morgon kanske vi måste ut på studsmattejakt! ;)
      Kram
      /M

      Radera
  2. Kram fina du! Jag är glad att läsa att du unnar dig saker. Det är du såå värd<3! Hoppas att stormen blir lindrig! Här verkar det att lugna sig lite i alla fall./Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Kändes som om stormen lugnade ner sig för en stund sedan, men nu har den visst tagit nya tag, så den där studsmattan kanske är lite i farozonen just nu... MEN strömmen höll i alla fall under min Foo's kväll, så jag är nöjd!
      Kram
      /M

      Radera
  3. Hoppas du fick en lugn stund även om det var stormigt ute och att strömmen klarade sig!

    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram från Bellan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade en bra kväll igår, både strömmen och studsmattan klarade sig!

      Önskar även dig en fin tisdag!!
      Kram
      /M

      Radera
  4. Foo F är min favorit också. Tror den du nämt i bloggen börjar på bokstaven B. Har lite satt ihop ett plus ett då jag följt era bloggar. :) Känner er inte och kan ju ha fel ...Men tyckte redan för en tid sedan att ni skulle passa ihop. Nå, låt tiden gå och skynda inte. Allt kommer att bli bra. Kram från Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra musiksmak du har!!! Foo's är oslagbara!! Ryktas om en ny skiva nästa år, den är jag supernyfiken på!!!

      Sitter här och ser ganska förvånad ut tror jag…. Hur kom du på det??? Jo, för bokstaven stämmer! Men jag tror inte att jag skrivit om honom i min blogg tidigare, har jag det? Och han har inte skrivit ett enda inlägg om mig. Så jag är både förvånad och nyfiken, nyfiken på hur du kom på vem det var, och varför du redan tidigare tyckt att vi skulle passa ihop??? Du får gärna skriva till mig privat på min e-mail.

      Kram/M

      Radera
    2. Nej ni har inte skrivit ett enda inlägg om varann, egentligen ringde det lite klockor då du berättade om hans barn med speciella behov. Sedan var det Foo's som ni båda gillar:) Gissade nu bara. Tänkte då jag läst era bloggar att där skulle vara ett fint par, ni ser söta ut båda två och så har ni gått igenom lite samma saker...Hittade inte din email adress. Ha en bra vecka med nya tag.

      Radera
    3. Du har bra slutledningsförmåga! ;) Blir lite varm i hjärtat när du tycker att vi skulle vara ett fint par, det tycker nämligen jag också :) Men vi får se vad framtiden har att erbjuda. Min mailadress finns nu i min profil, i fall att… Önskar dig en bra vecka med!!
      Kram
      /M

      Radera
    4. Samma här, hittade hit genom B´s blogg. Han uppdaterar ju inte längre men när du skrev om att ni båda har mycket mer ert, han har tre barn varav två med särskilda behov och just Foo, då var det inte så svårt... Han har dig som medlem och du honom. Plätt lätt

      Radera