lördag 9 november 2013

Three good things, and one bad....

Jag har fått som tips att när jag går och lägger mig, tänka på tre bra saker med dagen och en mindre bra sak, för att belysa att dagen övervägande varit positiv, eller ibland för att påminna mig själv att den inte BARA varit genomjävlig. Sitter och väntar på att barnen ska somna, so here it comes....

ETT: Hade besök av fina L med barn på förmiddagen. Så härligt befriande otvunget där hennes barn (och Stina) åt när det passade dem och vi när det passade oss, jag tog en dusch och det blev en enkel fika. Inget extra lull-lull, inget tillgjort, bara vara - ovärderligt!

TVÅ: På eftermiddagen skulle vi på kusinens sjuårskalas, passerade EKOhallen för att köpa present på vägen dit. Vi var inte helt supersena, men det var inte läge att dra benen efter sig. Barnen fick efter önskemål var sitt penntroll, paket hittades, allt var frid och fröjd, tills vi kom till kassorna. Då hittade G en 1 x 2 cm (knappt) stor fladdermus som han ville ha i stället. Jag övervägde snabbt och kände att jag inte orkade gå tillbaka med penntrollet, och sa därför bestämt NEJ! Det fick jag ångra!!! Herre jösses vilket liv det blev, grabben blev helt hysterisk!!! När vi väl tagit oss genom kassan och skulle slå in paketen vid disken skulle G bara rymma iväg, ut på parkeringen, HELA tiden! Jag lovar, det är inte lätt att hålla i en vansinnig grabb och samtidigt slå in paket!! Men, då från ovan sänt, kom en annan mamma och erbjöd sig att slå in paketen OCH följa oss till bilen, vilket var tur, för jag fick använda båda armarna till att bära G som nu sparkades, slogs och nyptes!! Underbara människa - tack för hjälpen!!! Det positiva, förutom denna underbara människa, var att jag inte gav upp, varken gick in och köpte den där jä*** lilla plastmusen, eller bara tog barnen och åkte hem - även om jag var lite svettig efteråt så höll jag mig ändå lugn, bra gjort M!!!

TRE: Jag kände mig inte utanför på kalaset, som då var släkt på H's sida. Annars så har det ofta varit så vid dessa tillfällen, att jag känt att jag mest varit där i egenskap av barnens mamma, inte för att JAG hör dit, nu kände jag tillhörighet. Bra känsla!!!

Hm, så var det den dåliga saken då - äh, har varit en bra dag, så jag tror jag struntar i att tänka efter, varför inte bara köra på den positiva linjen idag!?!?

Nu sover äntligen båda barnen, i sina sängar, det blev nästan FYRA det, eller hur??

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar