onsdag 11 september 2013

Puzzel

Det känns som att jag har ett helt hav med puzzelbitar framför mig, de representerar olika scenarion, drömmar och möjligheter för framtiden.... Jag vänder och vrider på dem, känner med hela mitt hjärta, plockar ut de allra vackraste bitarna - bara för att inse, att det är omöjligt att lägga ETT puzzel med dessa bitar, då de verkar som de kommer från femtioelva olika puzzel...

Får jag ihop två bitar, måste jag fila lite på en annan, hela tiden prioriteringar och väga för och nackdelar emot varandra.... Ett litet banalt vardagsexempel i all enkelhet; Lina mfl´s olika matkassar som finns högt och lågt just nu, kanske hade varit ett kanonalternativ för att spara tid och hela tiden ha rätt saker hemma, en väl balanserad kost osv osv - MEN på bekostnad då av mitt eget matintresse! Jag får ju en fors av positiva endorfiner i kroppen när jag tänker på mat och går ju igång på mattidningar utan problem, MEN jag hinner ju inte ens öppna alla de där tidningarna som hamnar i min brevlåda... Så jag kanske skulle ta den där jäkla kassen ändå... MEN då ger det ju mig ÄNNU MINDRE anledning att titta i de där underbara mattidningarna som formligen skriker efter mig, och som jag mår bra av att bläddra i.... Moment 22, as usual....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar