tisdag 10 september 2013

Sjukstugan

Fasen alltså, när barnen är sjuka är jag inte kaxig alltså, blir lätt orolig. Framför allt över lilla S som lätt blir rosslig i luftrören (är det kanske hennes ganska stora halsmandlar som spökar), hon råkade nämligen ut för epiglottitis för snart två år sedan, övernattning på IVA kan skrämma skiten ur den starkaste mamman....

Nu har båda trollen haft feber och varit lite förkylda ett par dagar, och eftersom jag inte får/kan sova på nätterna är jag ganska blek just nu. Farmor har varit här en stund i dag så jag har kunnat vila i alla fall, men sova, nä det går inte...

Verkar som S är på väg att krya på sig, men G ligger på soffan och sover, relativt genomsvettig... Tror dock att han är så kry i morgon att vi kan ta oss ut en sväng, idag har vi i alla fall fikat på altanen. Det svåra är att de inte velat äta, alls! Men idag har jag fått i dem två köttbullar var till lunch och ett fåtal makaroner, en halv chokladboll till fikat (G kan lätt äta 3-4 om han får i vanliga fall), varsin pannkaka till middag samt lite frukt och saft, och det är MASSOR i jämförelse med tidigare dagar.

Nu sitter jag vid köksbordet, lyssnar på Foo's "New Way Home" och funderar på livet. Borde lägga mig, men G är fortfarande lite orolig, så jag väntar en stund, eller två, och funderar lite till....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar